Over ons

De Hengelsportvereniging Wijhe is opgericht in het jaar 1950 en heeft op dit moment ongeveer 800 leden, woonachtig te Wijhe, in de naaste omgeving, maar ook (veel) verder weg .

De HSV Wijhe is een actieve vereniging met een overkoepelend hoofdbestuur en diverse zelfstandig werkende commissies, zoals een wedstrijdcommissie en een activiteitencommissie.

Tot en met 2017 was er ook een zeer actieve jeugdcommissie, maar deze is in verband met een sterk teruglopend aantal jeugdleden en daardoor ook een zeer beperkte deelname aan de georganiseerde activiteiten, (tijdelijk) opgehouden te bestaan. Inmiddels is het jeugdledenaantal flink toegenomen en is de jeugdcommissie druk bezig nieuwe plannen uit te werken.

Voor volwassenen worden er diverse viswedstrijden georganiseerd door middel van de zomer- en wintercompetitie of losstaande gesponsorde wedstrijden, welke meestal worden gehouden in de IJssel of de Surfplas en Seevinckkolk.

Ook de snoekwedstrijden kennen al jarenlang een goed deelnemersaantal. Deze wedstrijden worden in het najaar georganiseerd en er worden regelmatig mooie snoeken gevangen in de Kleigaten van de Duursche Waarden of de Soestwetering.

Onze activiteitencommissie zorgt er trouw voor dat er ieder jaar twee bingoavonden (vlak voor Kerst en Pasen) worden georganiseerd en deze worden goed bezocht. Ook het jaarlijkse forelvissen in verenigingsverband  is een begrip geworden.

De HSV Wijhe pacht van o.a. Staatsbosbeheer en Stichting Landgoed Windesheim een aantal mooie viswateren in Wijhe en omgeving, welke alleen voor leden van de HSV Wijhe toegankelijk zijn. Je kunt daar vissen in een prachtige omgeving met kans op een mooie vangst, want het visbestand op deze wateren is heel goed en gevarieerd te noemen. Dit geldt trouwens ook voor bijvoorbeeld de twee Bergingsvijvers van Wijhe.

Daarnaast ontvang je als lid natuurlijk de landelijke VISpas, waarmee je zeer veel wateren in heel Nederland (onder andere de IJssel en de mooie weteringen in Salland) mag bevissen.

Wij streven ernaar om in de toekomst de hengelsport te blijven promoten, zodat onze mooie hobby kan blijven bestaan. Heeft u interesse om lid te worden van onze mooie vereniging dan verwijs ik u naar de rubriek “lid worden” elders op deze website.

Verder wens ik u een hele goede vangst en misschien tot ziens aan de waterkant.

Frans Simons
Voorzitter HSV Wijhe

Bovenstaande foto komt uit de krant van 22 September 2000.