Algemeen

Binnen de HSV Wijhe heeft de jeugdafdeling jarenlang een belangrijke plaats ingenomen. De jeugdcommissie organiseerde een jeugdcompetitie met mooie prijzen en daarnaast nog een aantal andere activiteiten voor de jeugdleden. Helaas hebben we gemerkt dat de deelname aan deze activiteiten de laatste jaren veel minder is geworden ten opzichte van een aantal jaar geleden. Dit heeft direct te maken met een sterk teruglopend aantal jeugdleden. Ook het aantal kinderen wat je tegenwoordig vissend aan de waterkant tegen komt is sterk achteruit gegaan. Helaas moet ik zeggen want vissen is een van de mooiste hobby’s welke je maar als kind kunt hebben. Ik ben bang dat de opkomst van de laptop, tablet en moderne telefoon met de daarbij behorende spelmogelijkheden de kinderen dusdanig in hun greep heeft gekregen dat het vissen gecombineerd met heerlijk in de buitenlucht zijn en genieten van de natuur sterk naar de achtergrond is verdwenen. De jeugdcommissie zal daarom binnenkort gaan overleggen hoe we de komende jaren met de jeugdactiviteiten om zullen gaan. Want dat we het vissen door de jeugd moeten blijven stimuleren is en blijft ons wel duidelijk. De dagen waarop deze activiteiten zullen worden gehouden en andere belangrijke zaken worden hier op de site vermeld (tevens ontvangt ieder jeugdlid daarvoor een persoonlijke uitnodiging) en natuurlijk ook hoe je lid kunt worden van de HSV Wijhe. Als laatste wens ik ieder (jeugd)lid veel visplezier en ik hoop jullie vaak te zien aan de waterkant!!

Namens de jeugdcommissie HSV Wijhe
Frans Simons