Over ons

De Hengelsportvereniging Wijhe is opgericht in het jaar 1950 en is sindsdien uitgegroeid tot ongeveer een 600 leden waarvan 60 jeugdleden. De HSV Wijhe is een actieve vereniging met een overkoepelend hoofdbestuur en diverse zelfstandig werkende commissies zoals een wedstrijdcommissie en een jeugdcommissie. Zowel voor volwassenen als voor jeugdleden worden er diverse viswedstrijden georganiseerd in een jaarlijkse competitie. Daarnaast wordt er om de twee jaar een jeugdvisdag georganiseerd om de jeugdleden de fijne kneepjes van de hengelsport bij te brengen naast respect voor de natuur. Ook de jaarlijkse bingoavonden worden druk bezocht. De HSV Wijhe pacht van o.a. Staatsbosbeheer en Stichting Landgoed Windesheim een aantal mooie viswateren in Wijhe en omgeving, welke alleen voor leden van de HSV Wijhe toegankelijk zijn. Je kunt daar vissen in een prachtige omgeving met kans op een mooie vangst, want het visbestand op deze wateren is heel goed en gevarieerd te noemen. Wij streven ernaar om in de toekomst de hengelsport te blijven promoten, zodat onze mooie hobby kan blijven bestaan. Heeft u interesse om lid te worden van onze mooie vereniging dan verwijs ik u naar de rubriek “lid worden” elders op deze website.

Verder wens ik u een hele goede vangst en misschien tot ziens aan de waterkant.

Frans Simons
Voorzitter HSV Wijhe

Bovenstaande foto komt uit de krant van 22 September 2000.