Forelvissen

Woensdag, 11 oktober 2023

Traditioneel is er, op de laatste zaterdag in september in Emst op forel gevist, toch. .

Toch was het dit jaar anders:

René, zoon van de vorig jaar overleden Reind Westerveld, erelid van onze vereniging en fervent deelnemer aan het forelvissen, had het idee jaarlijks een bedrag ter beschikking te stellen voor deze activiteit.

De wedstrijdcommissie is er mee aan de slag gegaan met als resultaat een heuse viswedstrijd met een wisselbeker, een paar mooie prijzen en voor iedere deelnemer een consumptie aan het water.

Alhoewel er meer deelnemers waren dan vorig jaar had de wedstrijdcommissie een grotere opkomst verwacht.
In het begin werd er weinig gevangen. Rene Westerveld ving de eerste forel. Nadat de medewerkers van ’t Smallert de forellen te water hadden gelaten begon de vangst pas goed.

Met 17 forellen was John Oberink de winnaar die middag, gevolgd door Thijmen van de Belt met 11vissen.